torsdag 3. desember 2009

Adventstiden er godt igang....

.....og her har det vært en hektisk uke til nå!



Mandag var hele barselgruppen her, og Milo gjorde en heltemodig innsats med å hilse på alle de 5 småvennene sine som var på besøk. Det var jo ingen av de andre som klarte å komme seg unna, siden han var den som krøyp rundt, så de ble hilst på en etter en;)

Tirsdag var det tid for dybdeintervju her hjemme, om kokesjokolade! Spennende:) Det ble fotografert i skaper og kokebøker, og to timer med prating om mat, kakebaking kos og selvfølgelig; kokesjokolade - og jeg fikk attpåtil reklamert litt for Edvins nye blogg :) Det var Freia som var oppdragsgiver for dette - så spennende blir det jo å se om de tusler inn for en titt på http://spisdigg.blogspot.com .

Julekakespising (måkeskitt) har det blitt litt av, de falt i smak hos frøken Marinmor!


Det har vært månedsavslutning hos Hellermann Tyton, i tillegg til varetelling nå idag, så Det har blitt mye jobb og overtid nå i uka - ikke rart man "tenker" litt ekstra hardt under barneTV da..hehe!



Milo utforsker verden; Og syntes det var skikkelgi kult at pappa endelig fikk den nye forsterkeren sin i går! Den er sjekket ut og studert - og blir nok enda mer spennende når den får strømtilførsel og lys i seg!




Vi var på helsestasjonen i går for 6-månederskontroll hos lege - og nå må vi igang med full behandling av eksemet - det har blitt skikkelig ille. Legen på helsestasjonen er ikke helt riktig klok, så jeg skal prøve å få ringt til barnelegesenteret der marin går for astman og eksemet sitt - jeg vil ha en vurdering derifra, og behandlingen de anbefaler. Man får litt dånedimpen når man får beskjed fra legen om å;

Bade HVER DAG
MED såpe
OG olje
Smøre inn fra topp til tå med krem
og gni inn KORTISON på toppen der igjen

det funker faktisk ikke.....og jeg vet at barnelegesenteret er ganske gærne på disse fastlegene som ikke gidder oppdatere seg på emnet, og deler ut helt feile råd i hytt og gevær. En ting er ihvertfall sikkert - Milo må få behandling, for han har nå tjukke eksemflekker på armer, bak knær og i ansiktet...i tillegg til væskende eksem bak begge ører. Mye verre enn marin noengang var som baby.

Til vår STORE overraskelse så hadde jammen Milo fått sin første tann igår! Uten en lyd, og uten at vi ante at det var på gang. Det kjentes absolutt ikke ut som det ville komme noe tenner på lang tid i gommene hans. Der tok vi feil gitt, for tann nr. 1 er jammen skarp, og aller høyst tilstede! Det er nesten nøyaktig på samme dag som Marin fikk sin første tann; noen få dager før 6mndersdagen!

I går ble Marin skikkelig forkjølet - vi skal være lykkelige for at hun faktisk har holdt seg frisk som en fisk så utrolig lenge nå! Ordentlig snørrete, og med en stygg hoste. Idet jeg skulle legge meg i går kveld våknet Marin av en drøm eller noe, og gråt noe fælt. Fikk roet henne i søvn igjen, men det tok ikke mange minuttene før hun våknet igjen - og det var krise for hun hadde SNØRR! Hun fikk en hel eske kleenex inn på komfyren sin, og fri bruk, og var fornøyd med det. Det tok vel en 5-10 minutter før jeg hørte henne rope; JEG MÅ SPISE! Da hadde hun tørket nesen med en haug med papir, og var rett og slett sulten. Først ville hun ha kake, men ingen kakeservering nattestid her gitt! Da ville hun ha en skive med leverpostei - og jeg tenkte, jajja, så får vi spise da - hun spiser jo ikke akkurat mye den jenta, så når hun ber om mat - da pleier det faktisk å være tilfelle!


Jenta spiste nesten en hel skive hun, og vi satt der med julestakene og koste oss. (klokka var for lengst passert midnatt...) Et glass melk senere, så tuslet hun inn i senga si igjen for å sove. Jeg orka rett og slett ikke å sitte oppe lengre, så jeg gikk inn til henne og sa at jeg måtte legge meg, og da ble hu med inn til oss, la seg - og jeg fikk æren av å være oppe enda litt til med en sulten Milo.


Forkjølelsen er ikke så god - og det ble nødvensig med et par runder ekstra ventoline idag i barnehagen. Når vi kom hjem litt før 4 skjedde dette;



Marin sovna faktisk utenfor inngangsdøra her....... og sov en times tid før hun motvillig ble vekt. Dermed har det blitt en litt senere aften enn normalt, og jeg tror vi holder oss hjemme imorra så hun får hvilt seg litt, og kanskje klarer å bekjempe litt av forkjølelsen før det blir enda verre.

4 kommentarer:

  1. Stakkars disse to små. De er da veldig utsatt. Huff, dette syns jeg er leit.
    Skit i fastlegen ja, og prøv det senteret du prater på. Kanskje en homøpat kan prøves.
    Hilsen bestemor.

    SvarSlett
  2. Haha... Lik sin onkel er hun... å "Kræsje" på innsiden av inngangsdøra er noe jeg har bedrevet med i mange år. Kreves normalt mange års trening på å bli flink på det men ser ut som Marin er et naturtalent....:)

    Hilsen Onkel "snartreisende" Selveste....

    SvarSlett
  3. Får håpe dere får bra hjelp snart slik att Milo blir bra i eksemet sitt!!
    hehe,sånn trøtt liten jente som t.o.m sovner på gulvet:))
    Håper hun fort blev frisk igen!

    SvarSlett
  4. Dette med soving på de mest utrolige plasser stammer nok fra lengre opp i slekta, både onkel, bestefar og olderfar =D

    neppe noe marin vokser fra detta her :-(
    Hvis ikke er det et usedvanlig stort unntak =D

    SvarSlett

Skriv gjerne inn hvem du er når du legger inn kommentar :)