fredag 30. oktober 2009

Svineinfluensan...


Har vi heldigvis ikke fått i hus ennå, og idag får jeg og Marin vaksinen! Det skal bli greit å ha fått den synes vi! Egentlig begynner ikke kommunen vaksinering før til mandag, men vi var heldige å få en egen time på helsestasjonen i Fjerdingby idag - det sa vi jatakk til med en gang. Synes jeg ser oss i milelang kø på helsestasjonen/eldresenteret til mandag; jeg, Marin og Milo....hehe!

Igår morges stod Marin opp på egenhånd her. Hun hadde holdt leven fra 5-6 om morgenen, men sovna heldivvis igjen etter å ha vekket lillebroren sin så jeg måtte stå opp med han. Egentlig skulle MArin tidlig i barnehagen, men den planen ble utsatt så hun skulle få sove ut litt. Milo la seg igjen litt før 8, og det gjorde jammen jeg og - var rimelig trøtt etter enda en natt hvor jeg hadde vært oppe 5-6-7 ganger. I halv 9-tida spratt hun opp; "JEG ER VÅKEN JEG! Slang opp rullegardina over senga; "DET ER JO SNØ!" og byksa så ut av senga på jakt etter "PAAAAPPA....." (han hadde jo for lengst dratt på jobb). Jeg må ha slukna et par minutt, for plutselig hørte jeg brøling fra kjøkkenet; "MAMMA, MAAAAMMA..." og da jeg kom løpende stod frøkna der med hele brødposen og en deigskrape, og skulle ha MAT! En brødskive med smør, og PØLSE. Jammen satt hun seg ned ved matbordet og spiste hele skiva....! Det er ikke ofte at frokost går ned frivillig her i huset altså! En kopp regia express kakao på deling, og det var ei fornøyd Marin som deretter spiste fiskepudding og skinkebiter før hun fant ut at hun hadde spist nok frokost. Jeg gikk for å finne frem potta til henne, hun hadde jo ikke tisset ennå....og fikk meg en overraskelse da jeg tok tak i potta og oppdaget at den var halvfull. Takk og lov at jeg ikk esølte tiss utover det hele, det var nære på! Joda, hun hadde vært en tur på do hun, på vei til frokostjakten sin!



Hun begynner å bli ei selvstendig frøken gitt, Sånn er det vel når man nesten er 3 år!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Skriv gjerne inn hvem du er når du legger inn kommentar :)